
Pozycjonowanie stron
Co to jest pozycjonowanie stron? Budujemy i obsługujemy strony internetowe przede wszystkim w celu dotarcia do klientów, którzy są zainteresowani określonym rodzajem produktu lub usługi. Są specyficznym elementem kampanii marketingowych prowadzonych w Internecie. Jednak stworzenie strony internetowej to dopiero połowa sukcesu – ważne jest również jej pozycjonowanie. Czym dokładnie jest pozycjonowanie strony i jaki jest jego cel?
Co to jest pozycjonowanie?
Nowo powstała strona internetowa zajmuje bardzo odległą pozycję w wyszukiwarkach. Niestety jej sytuacja nie ulegnie poprawie, jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie działania. Dlatego nawet jeśli nasza witryna jest zaprojektowana tak, aby była prawie idealna, istnieje duża szansa, że klienci nie znajdą naszej witryny. Dlatego powinieneś podjąć działania, aby zoptymalizować swoją witrynę, aby znalazła się na dwóch pierwszych stronach wyszukiwania. W Polsce strony internetowe są najczęściej pozycjonowane jako wyszukiwarka Google, ze względu na fakt, że korzysta z niej obecnie największa liczba internautów. Czym dokładnie jest kierowanie na witryny?
Unikalna treść
Dla wyszukiwarki Google bardzo ważna jest treść na stronie. Mowa o informacjach na stronie głównej i podstronach. Co najważniejsze, treść musi być unikalna – kopiowanie i powielanie jest surowo zabronione. Warto mieć na uwadze, że takie działania mają znamiona plagiatu i podlegają odpowiedzialności karnej w prawie polskim. Z drugiej strony mówimy tu również o samopowielaniu, czyli kopiowaniu treści z własnego serwisu. Wyszukiwarki nie uznają ich za prawdziwe, więc nie będą miały wartości z naszej perspektywy. Treść musi być odpowiednia dla użytkownika — Przede wszystkim należy skupić się na tym, czego szuka użytkownik, gdy wchodzi na Twoją witrynę. Musimy też zwrócić uwagę na formatowanie tekstu – ważne są akapity, śródtytuły i wypunktowania. Innymi słowy, użytkownik powinien przeczytać tekst w krótkim czasie, a struktura musi do tego zachęcać.
Grafika, czyli obrazy i fotografie

Pozycjonowanie stron
Grafika jest również ważna dla pozycjonowania strony. Zwiększa to czytelność, a także zachęca do zapoznania się z treścią serwisu. Jednak grafika, podobnie jak tekst, powinna być unikatowa. Wrzucajmy więc swoje zdjęcia, np. pokazujące siedzibę firmy czy dokumentujące pracę różnych działów. Warto również umieścić na stronie zdjęcia produktów, np. produktów, które oferujemy online lub w sklepie stacjonarnym. Obecnie wielu właścicieli stron internetowych korzysta z tzw. galerii zdjęć. Co prawda reprodukcja grafiki nie jest w tym przypadku zabroniona, ale nie pomaga w pozycjonowaniu strony. Skupmy się więc na własnej grafice, która zwiększy widoczność naszej strony w wyszukiwarkach.
Pozyskanie linków
Pozyskiwanie linków jest również ważne, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Jest zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny. Linki wewnętrzne mogą wskazywać na inne artykuły lub produkty, które sprzedajemy w naszym sklepie internetowym. Jednocześnie uzyskaj zewnętrzne linki na innych stronach internetowych. Z punktu widzenia samej wyszukiwarki strony te muszą być wartościowymi stronami, a nie tworzonymi wyłącznie w celach komercyjnych, takich jak zdobywanie linków. W takim przypadku wyszukiwarka Google promuje wartościowe linki, odrzucając bezwartościowe linki z niewiarygodnych, nieukierunkowanych witryn. Pamiętaj, że pozyskiwanie linków zewnętrznych to trudny proces, ale bardzo ważny dla optymalizacji witryny.
Bezpieczeństwo witryny
Aby zlokalizować stronę internetową, musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na jej bezpieczeństwo. Dotyczy to w szczególności stron internetowych, które zbierają i przetwarzają dane, takie jak dane osobowe lub handlowe. Strony te powinny posiadać odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Są ważne nie tylko dla internautów, ale także dla samych wyszukiwarek. Promuje bezpieczne strony i odrzuca niebezpieczne strony, które nie wdrażają odpowiednich środków bezpieczeństwa. Właściciele witryn powinni również pamiętać, że witryna musi szybko się ładować, a także musi być responsywna.
Kto powierza pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie strony to proces wieloetapowy, często realizowany przez wiele osób jednocześnie. To copywriterzy, graficy i eksperci SEO. Samodzielne pozycjonowanie stron jest często nieskuteczne, dlatego lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z profesjonalnej pomocy. W tym celu niezbędna jest znajomość ofert profesjonalnych agencji marketingowych lub freelancerów, którzy świadczą takie usługi. Pamiętaj, że nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa wymaga optymalizacji, aby zajmowała jak najwyższe pozycje w wyszukiwarkach.