Jak reklamować płytki ceramiczne?
8 marca 2021 Autor garbatka12 0

Jak reklamować płytki ceramiczne?

Płytki ceramiczne to świetny sposób na wykończenie wielu pomieszczeń – łazienki, kuchni, przedpokoju, a nawet sypialni. Zwykle dajemy radę położyć je bez problemu i służą nam latami, jednak zdarza się, że coś pójdzie nie tak i trzeba je reklamować. Kiedy tak się dzieje i jak reklamować płytki ceramiczne?

Jakie płytki najczęściej reklamujemy?

Okazuje się, że najczęściej reklamujemy tanie płytki. Jeśli chcemy tego uniknąć najlepiej jest więc wybierać płytki sprawdzonych firm, które są na rynku od lat, takie jak Paradyż. Płytki dobrej jakości znajdziemy też u innych producentów, na przykład Tubądzin. Płytki na schody zewnętrzne to produkt, przy którym musimy zwrócić jeszcze większą uwagę na jakość, ponieważ będą one wystawione na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Prawdopodobnie najwięcej uwagi musimy poświęcić na wybór produktów takich jak płytki zewnętrzne antypoślizgowe – złej jakości produkt nie spełni swojego zadania i może narazić użytkowników na niebezpieczne poślizgnięcia i upadki.

Do kogo zwrócić się z reklamacją płytek?

To do kogo zwracamy się z reklamacją zależy przede wszystkim od tego czego dokładnie dotyczy problem. Czy to płytki ścienne czy płytki podłogowe, czy też gres na schody zewnętrzne, istotne jest to czy oczekiwań nie spełnia produkt czy to, jak został położony na powierzchni. Jeśli chodzi o wadę produktu, to oczywiście zwracamy się z reklamacją do producenta kafelków lub ich sprzedawcy. Wszak przechowywanie i transport produktu także mają duży wpływ na jego jakość. Jeśli przyczyną problemów jest to, jak płytki ceramiczne zostały położone – wówczas zareklamować musimy usługę.

Czy można reklamować krzywe płytki?

Jak reklamować płytki ceramiczne?Często po rozpakowaniu zakupów w domu okazuje się, że płytki do salonu czy też płytki kuchenne są krzywe. Czy można reklamować takie płytki? To zależy. Należy pamiętać o tym, że ceramika to wyjątkowy rodzaj produktu. Wyrabiając kafelki pracuje się z gliną, która jest niezwykle wdzięcznym i wytrzymałym produktem, ale ze względu na swoje właściwości niemożliwym do stuprocentowego opanowania. Nawet jeśli płytki zostaną wycięte perfekcyjnie i wypalone w doskonale zachowanej, zawsze identycznej temperaturze, niemożliwym jest, by wszystkie były takie same. Zawsze powstaną pewne nierówności, czy to jeśli chodzi o powierzchnię kafelka i jego grubość, czy brzegi. Tego typu nierówności oczywiście nie reklamujemy, ani nie byłoby to uczciwe, ani nie ma to większego sensu – taka jest po prostu specyfika produktu, na który się zdecydowaliśmy.

Co w takim razie podlega reklamacji?

Jest jednak kilka sytuacji, w których reklamacja jest konieczna. Są to przede wszystkim sytuacje, w których po rozpakowaniu produktu okaże się, że został on źle wypalony lub w jakiś sposób uszkodzony. Jeśli dostrzeżemy pęknięcia, odbarwienia, skazy na materiale – to dobry moment, by spróbować zareklamować płytki ceramiczne. Należy to zrobić, zanim je położymy, później reklamację trudniej będzie uzyskać. Wymiana serii, która została zaledwie wyjęta z kartonu jest dużo mniej kosztowna niż zdemontowanie już położonych płytek.

Jeśli jednak płytki zostały już położne, a w czasie ich użytkowania powstają wady, które nie powinny mieć miejsca – to także możemy reklamować. Chodzi tu przede wszystkim o nadmierne zużywanie się kafelków, odbarwianie, kruszenie. Trzeba wówczas ustalić, czy wina leży po stronie produktu, czy sposobu montażu. Montaż bowiem również możemy zareklamować. Jeśli płytki zostały położone źle, taką usługę należy poddać reklamacji. Niedopuszczalne jest by płytki położone były ewidentnie krzywo, nierówno, czy wręcz odpadały lub zostały przy montażu uszkodzone.

Co obejmuje reklamacja płytek?

Reklamacja obejmuje zazwyczaj usunięcie wadliwego produktu, oraz zakup i prawidłowe położenie nowego. Koszty całego przedsięwzięcia znacząco przewyższają cenę, jaką zapłaciliśmy za zwykły zakup i położenie płytek, dlatego o zakończoną sukcesem reklamację wcale nie jest tak łatwo. Dodatkowo, łączy się to ze stratą czasu i zszarganymi nerwami. Najlepiej jest więc zrobić wszystko, by uniknąć konieczności reklamowania płytek.

Jak uniknąć konieczności reklamowania płytek?

Przede wszystkim należy kupować płytki dobrej jakości. Nawet jeśli zdecydujemy się na outlet płytek lub skusi nas wyprzedaż płytek ceramicznych warto dokładnie sprawdzić produkt, który kupujemy. Dobrym sposobem jest wyszukanie w Internecie opinii o konkretnych płytkach. Jeśli jest to niemożliwe, należy poszukać opinii o podobnej serii, a jeśli i to się nie uda, to chociaż zasięgnąć opinii na temat konkretnej firmy.

Kolejną sprawą jest montaż płytek. Jeśli wyprzedaż płytek pozwoli zaoszczędzić nam pieniądze, to warto zainwestować je w dobry klej, a najlepiej fachowca, który położy nam kafelki. Jeśli wybierzemy tanią, kiepskiej jakości zaprawę lub położymy płytki dekoracyjne nieprawidłowo, nie tylko zmarnujemy czas i pieniądze. Jeśli uszkodzenia produktu powstaną wskutek wymienionych przyczyn, reklamacja nie przyniesie skutku. Reklamować możemy tylko wady, które nie powstały z naszej winy.